Jag har ägnat dagen åt att fortsätta fylla på mitt ostkakslager inför de intensiva marknadsveckorna i början av september. Jag fick erbjudande  häromdagen, från en kund som handlat av mig på Lommaryds marknad, att komma på en marknad utanför Sävsjö nu på söndag. Spännande att pröva ett nytt ställe. Den första torsdagen i september har jag en av årets största marknader i Adelöv med ca 50000 besökare. Jag fick reda på i dag att jag får en plats vid huvudgatan i år. Borde vara en mycket gynnsam placering.

I kväll har jag skurat av den gamla mjölktanken så vi kan lägga ut den på Blocket. Någon som behöver en 3200liters tank? 🙂

Klas har hämtat hem ensilagebalarna vi fick pressade i går. Det var andraskörd från de bitar där vi tog hö sista dagarna i juni. Nu när det är klart är det dags för plöjning och sådd av vallfrö på några mossar. I mitten av nästa vecka blir det troligen tröskning av höstvetet. Vår tröska gick sönder i plåten på skärbordet så vi fick ta hjälp av en annan kobonde med tröskningen och de vill ha mer körning på sin tröska så de har lovat oss att tröska åt oss i år.

Vi har tre kor under avsining som går i hagen framför ladugården som sällskap med gamla Rossa i väntan på hennes kalvning. De blivande sinkorna är mycket missnöjda med sin lott och har klagat högljutt.

SAMSUNG

En charmig blomsterurna i Linköping