Taket på nya ladugården byggs på plats och den ena sidan är nu klar och den andra blir klar nästa vecka. Efter det blir det att fixa fönster, dörrar och ventilation. Sen va det de här med inredningen som är vår del i det hela. Kanske inte kommit så långt som vi hade önskat, men är på gång iallafall 🙂. Eftersom vi har kalvningar som väntar och inte vill slakta ut kor i onödan så prioriterar vi den sida som de mjölkande korna kommer att vara. Den gamla lagårn finns ju kvar men nedräkningen har börjat👍.De sista lassen på 2:ndra skörden rullar in i kväll. Om första skörden va en katastrof va det gäller ts-halten i gräset så har skörd 2 varit perfekt👌. Nu önskas regn, regn och regn…..och sen att det slutar nån gång😀. På bilden är det Mikaela som rullar in med ett lass 🙂. Täcker gör vi nog i morgon bitti vädret är ju stabilt😐 och vi blir nog inte klara förrän vid midnatt. Många små åkrar blir det på slutet, fort går det inte.