…men det blev det inget av, alls! Började med fixandet av en plan vid ladugården för rundbalarna. Så man slipper ha dom på åkern och förstöra den varje år. En grävare som skyfflar undan stubbar och stenar och en som kör undan skräpet, har varit sysselsatta hela helgen. Många lass blev det.
Såg sen i väderprognosen att mera regn på gång igen, så vi bestämde att dessutom få upp potatisen. Trots att det regnat över 30 mm dagarna innan. Men det gick förvånansvärt bra. Så nu jädrans är det färdigskördat! Punkt. Som grädde på moset har en av tjurarnas gödselskrapor krånglat hela helgen. Den fastnar i kulverkanten. Själva släden är helt slut! Efter 1½ år!!! Snacka om dålig kvalitet. Har samma hos korna, Tuna-spelet, men en annan sorts skrapa, sen 8 år, som funkat bra. Ska inte utvecklingen gå framåt inte bakåt…?
Idag började jag putsa betena, men fick avbryta då rullen gick sönder och behöver svetsas. Våra kor och tjurar får verkligen åka ståndsmässigt den sista resan. Lundmans Djurtransport ”Bond-bilen” fick pris för lacken på en utställning häromveckan. 🙂