Vi har lite färre kalvningar nu i mars och det märks verkligen i ladugården. Allt är rätt så lugnt och fridsamt och lite kor det krånglar med/som är hängiga. Förutom vår kära staf aures grupp som just nu har slagit till med att ca 5-6 kor har flock. Inte så mycket att göra, växer staf a, ej allmänpåverkade eller feber, så det är bara att se glad ut och separera den juverdelen. Men mer jobb i mjölkningen alltså. Och man såg det på cellhalten i tanken direkt (som vanligt), gick från 120 000 till något prov på 212 000 (!) sedan tillbaka igen när problemkorna är hittade.

Lämpligt nog så är det dags för mycket kontorsjobb. Bl.a. med att göra sin egenrevision för Svensk Sigill och Miljöhusesyn. Rätt så tråkigt jobb även om det så klart är ett bra sätt att få ordning på allting varje år. Och i år har vi ”riktig” revision för Sigill också, den borde bli under våren. Och på tisdag ska vi göra en ”Klimatkoll” genom Greppa näringen, så det behövs ta fram uppgifter till det också. Min söndag är rädda alltså 🙂