Måndag- tisdag gjorde vi en 2:a skörd åt kvigorna. Åter igen en bra och torr skörd. Vädret har ju varit helt otroligt fint, igen! 20-23 grader. Synd bara att man tillbringat så mycket tid i traktorhytten.. Idag har det varit lite skurigt och svalare, men sen på kvällen blev det fint, som verkar fortsätta.
Korna går fortfarande ute, på nätterna. Inga knott. Svidknotten är outhärdliga! Man längtar efter en frostknäpp, då brukar dom stryka med. Kotrafiken är under all kritik på natten, korna passar på att vara ute. Roboten ringer vid 4-5 snåret på morgonen, och klagar att ingen har varit och besökt den. Sen snurrar det på hur bra som helst under dan, då damerna håller sig inne.
Idag förde jag den första balen till ett bete, mellansmåttingarna börjar se lite tunna ut. Dom ska ju in så fort vi skördat färdigt.
Två små kvigkalvar har det också kommit i dagarna. En Hilma efter ungtjuren Indigo, med A Linné till mf. Och en Belinda efter A Sale X-vik och Isåsen. Söta som sockersmulor är dom. 🙂
I morgon är det dags att äntra traktorn igen: ska börja slå för årets sista vallskörd. Hoppas att vädret håller i sig så det går smidigt.