Det mesta blir inte riktigt som tänkt i dessa virustider, de flesta möten och träffar ställs in och man är fundersam så fort man stöter på någon som hostar…

Dalarnas SRB-klubbs årsmöte ställdes in samt Växas kretsrådsmöte. På kretsmötet skulle vi ha fått pris för 3 st 100-tonare- riktigt roligt när det är flera stycken! Brukar ha en nästan varje år. 🙂

Det blev i alla fall en investering i den självgående fodervagnen som vi hade på demo, så nu ska det problemet vara löst bara vi får installera foderprogrammet ”Cowconnect” där också.

Men det uppstår som bekant nya problem att lösa hela tiden, tex göra om ett avlopp i ett av husen som en del av de anställda bor i. Har krånglat länge, men nu blev det fixat riktigt.

Igår morse fick maken rusa ut till morgonmjölkningen då frekvensstyrningen till vakuumpumpen brunnit upp, för andra gången sedan vi satte in den vakuumpumpen, så nu ska den bli flyttad till ett annat rum och så får vi hoppas att det går bättre. Tur att den gamla vakuumpumpen står kvar och bara går att sätta igång.

Barnen är hemma från förskolan då de är förkylda (man får inte gå dit i dagsläget om man är det minsta snorig) så jag är lite överallt, men håller mest på med Svensk sigill revisionen och miljöhusesyn som ska vara klart innan 31/3.