Den här veckan har varit lite annorlunda, inte varje vecka man är borta på olika möten i tre dgr. Det första mötet var ett styrelse möte i Skara, därefter var jag och Lina i Stockholm på ytterligare två möten. Mötet på onsdag var Växas avelsråd, ett bra möte där vi bl a diskuterade varför Sverige inte har fler tjurar på parningsguiden. Vi kunde konstatera att våra vänner i Danmark är mer på med både köttras semineringar, x-vik och embryo verksamhet. De har helt enkelt fler högindex djur än vi. Men vi får inte misströsta utan jobba på och göra vår läxa. Vet att bilden nedan inte är den bästa, men min plats i salen var lite på sidan. Läs och fundera, för mig är det rätt väg.Efter mötet på torsdag var det rätt skönt att sätta sig på tåget och åka norrut. Man är alltid lite mer peppad då man kommer hem, fått nya idéer att fundera över.

På natten till lördag kom snön, ungefär 1 dm och allt blev ljust och fint. Men oxå halt och så måste man ploga så tankbils chauffören blir nöjd. Helgen ( som var ldg”ledig”) har annars använts till städning och löner, vilket som är tråkigast det är frågan.