Den här Ullimulli-killen föddes igår. Det var 5:e kalvaren Rosa efter Peterslund-Soukolo som kalvade. Hon fick Bovikalc men i morse hoppade jag över det för hon såg så fräsch ut…Men i eftermiddag hade hon inte ätit och verkade lite moloken. Hoppade över mjölkningen,sonen sköter den…Hon fick sen en kapsel och fick vara kvar inne. Hoppas att hon är piggare i morgon. Det var jätte länge sedan vi hade en pares.. Vi fick nåt ”tjall” på magarna på korna igår. Världens sprut därute, hoppas det inte är nåt virus i farten. Bangkok kvigan funkar jätte bra i roboten, men hon vågar inte gå in själv. Och hon har jätte smala spenar. Det tål inte att hon rör på sig så ramlar dom av, spenkopparna alltså, inte spenarna! Förhoppningsvis blir det bättre när juvret mjuknar. Annars är inte smala spenar nåt bekymmer här, inte varit många genom åren. Tjocka spenar är däremot vanligare. Fick igår brev från Viking om bakläxa på min topsning av två tjurkalvar. Det var för lite DNA på dom. Har gjort om det idag och skickat, hoppas det blev bättre.. Trevlig helg på Er alla!