Studieresa 25-26/mars

Ta chansen att se intressanta gårdar, umgås med goda vänner och vila upp inför det hektiska vårbruket. Följ med oss på 2-dagars resa till Västervikstrakten.

Vi besöker följande gårdar:

Tålebo-vi börjar hos Egon Nilsson, en SRB-profil med ca 45 kor.

Håkans Glada utegrisar-nybyggt gårdsslakteri för både nöt och gris.

Gölinge-uppbundna kor med bra exteriör. Ägaren Ingela Svensson har varit och är mycket aktiv i olika föreningar och styrelser.

Krejstad-robotgård som fungerar utmärkt, byggd i den gamla ladugården. Mycket fina kor och Petter (son på gården) är väldigt avelsintresserad.

Hellnergården-också robotgård med snygga kor. Har Heardnavigator och en mycket intressant kalvavdelning.

Kvällen (och natten) tillbringar vi på Gränsö slott där vi räknar med att ha 2 timmar till att spendera i spaavdelningen innan vi äter en 3 –rätters supé på slottet. Kolla gärna www.granso.se relaxpaketet.

Låter det intressant? Anmäl Dig med namn och adress på sms till Marie Lövquist 070-382 38 53 senast 28:e februari.

Priset på resan blir ca 2100kr/pers. Och då ingår buss, del i dubbelrum, spa, 3-rätters supé, 2 luncher samt kaffe 2 gånger. Roligare om vi blir fler så ta med släkt, vänner, anställda och grannar. Välkomna med era anmälningar.

Kalmar SRB-klubb