….ser alltid 407 Hilma (e Bygården) ut att fundera, så fort man kommer gåendes hos korna. Har sett flera bilder där man fotat nån annan och hon står där i bakgrunden med huvudet på sned. Gullig, men tyvärr nyligen utnämnd till slaktko… 🙁 När hon kalvade in för två år sen förfrös hon en spene och blev 3-spent. Nu när hon kalvade vid årsskiftet var det bara en halv liter mjölk/mjölkning, med höga celltal i en annan spene. Så nu är hon 2-spent. Men mjölkar redan nära 40 kg. Otroligt! I helgen är vi lediga. Hoppas få åka lite slalom och hoppas att roboten sköter sig. Å allt det andra för den delen. Det är mellan -10-15 grader, så allt rullar på. Har varit lite trögt i kulverten men satte på värmen som är i botten så började den funka. Hos tjurarna har vi skrapa i kulvertbotten, för dit går ju inget vatten alls. Hos korna ger väl roboten en kubik/dygn har jag förstått. I morgon ska vi på Näringslivsgalan. Vi är faktiskt nominerade till ”Årets gröna företag”. Ska bli spännande. Håll tummarna! 🙂