Idag har det varit +7 grader, regn på morgonen men sen sol hela dan. Snacka om att man får vårkänslor. 🙂 Nu är det isgata överallt, igen… Vår grushög börjar sina. Har gått åt mycket i vinter.
Igår fick vi besked om att tjurkalven vi sålde förra året ska nu komma ut som ungtjur. 🙂
VR Bonus efter Buckarby och 538 Flora (Lime- Tålebo). Hon som kalvade flera veckor för tidigt nu i januari, en död kvigkalv. Flora är ju sammma linje som 1203 Soukolo, så det är som nåt speciellt med dom.
Blindis, 578 Helen, kalvade igår. En Nora Prästgård-kviga som är blind på höger öga. Hon verkar ha mastit, måste nog ta veterinär i morgon. Fick en tjurkalv efter Chewie.
Fick idag kött genom återtag från slakteriet. Har inte haft eget kött sen i höstas, och kan konstatera att det är verkligen deprimerande att vara köttkonsument i Övertorneå! Det lokalaste som fanns på Ica häromveckan var Hälsingestintans kött, säkert bra kött men inte särskilt lokalproducerat.. Annars bara Ica-kött, och 365 dagar om året finns det Naturbeteskött från Brasilien i hyllan. På Konsum kan man hitta lite Scan och Hugossons om man har tur… Usch vad det är tråkigt och handla, blir alltid på dåligt humör. Men nu slipper jag sura över köttet iaf!