Vadstena karta digitalt

Auktionskatalog kvigor

Östergötlands SRB-klubb inbjuder till SRB-stämma i Vadstena

Program SRB stämma i Vadstena den 31 juli -2 augusti

Vi hälsar er hjärtligt välkomna till Östergötland, ett av Sveriges viktigaste jordbruksområden med ca 200 000 ha åkermark, som framförallt i västra delen domineras av spannmålsodling, men också hyser nära 250 mjölkföretag med totalt ca 24 000 kor.

Söndag 31 juli.

Lantec visar nybyggd lagård på Hulterstad Förvaltning vid väg 32 ca 6 km söder om Mjölby, från kl. 13. Några av SRB-korna är uppställda för visning.

Incheckning från kl. 15 på respektive hotell. Vi finns på Starby hotell från kl 14.

Transport i egna bilar, till fots eller med buss från Starby hotell kl 16,30 till Jan Anderson, Solhem, Vadstena (3 km) där börjar exteriörbedömnings-tävlingen kl. 17 och visning av auktionskalvar. Därefter tipspromenad till Vadstena Folkets Park, Krogarängen (1.3 km) för grillkväll start ca 18.30 och underhållning. Buss tillbaka till Starby.

Måndag 1 Augusti: 8,30-ca 16 Stämmodag med förhandlingar, prisutdelningar mm i Herreköket, Vadstena Slott.

19,30 Festkväll med dans till Xplays i Rikssalen på slottet. Kalvlotteri, kalvauktion och prisutdelning i exteriörbedömningstävlingen. Toastmaster Peter Borring.

Tisdag 2 augusti Avresa kl 8,30 i egna bilar till gårdsbesök hos Mats och Inga-Lill Johansson, Vika, Borensberg och därefter till Thomas Carlsson, Ljusfall, Ljusfallshammar två renrasiga SRB-besättningar som fått många utmärkelser genom åren. Avslutning med lunch och besök vid Ljusfallshammars lantbruksmuseum ca kl. 13

Välkomna

Klas Johansson Östergötlands SRB-klubb

Maria Brihall      SRB föreningen

Finns möjlighet att anmäla sig omgående i så fall. Rummen är slut.

Anmälningsblankett stämma 2016

Info om Vadstena