Årets semester bestod (som för det mesta) av att åka på SRB-stämman som detta år var förlagt till Skövde. Trevlig tillställning, med en bra stämma och spännande med lite omstruktureringar såsom en ny konsulten. Men det är inte ett program för småbarn (behöva vänta på maten till exempel är ju JÄTTEjobbigt när man är 2 och 4 år) så vi var rätt nöjda när vi vände hemåt på tisdag eftermiddag. Då hade vi avslutat ”studiebesöksdagen” på Vadsbo Mjölk. Kul att se en större anläggning och vi kikade så klart extra noggrant på kalvavdelningen för våra tankar om att bygga. Såg en bra box att flytta kalvar i – vi har inte någon jättebra ”box” idag och det verkar som att man får tillverka en egen om man ska få den som vi vill ha den. Så lite inspiration där också. 🙂

Väl hemma är det som vanligt ”back to reality” men det hade flutit på skapligt när vi var borta (brukar bla få en babyboom så fort vi lämnar gården). Men det känns ändå att det är lite lugnare nu efter att ha kört helsädesensilaget och innan tröskning och höstbruk drar igång. Så då får det bli lite fix i ladugården som behöver göras. Samt att det var dags för löner, beläggningsplan och individjuver som alltid i början av månaden för min del.