Som ni vet har vi våra kalvar inomhus, vi tycker det funkar jättebra, speciellt den här stallsäsongen har det funkat klockrent. Aldrig haft friskare kalvar, bara att njuta så länge det varar. Som alla vet så är inget för evigt……. När vi byggde tyckte vår kalvhälsoveterinär att vi varje sommar skulle ta ut kalvarna, tvätta stallet och låta det stå tomt under en period. Vi har följt rådet så nu är kalvboxarna utflyttade till en maskinhall. Skönt för oss och skönt för kalvarna så här i sommartid. När det blir kallt flyttar vi in igen🙂. Här är Fredrik, Linda och Jesper som flyttar ut sprattlande småkalvar med Weideman. Vår lilla katt har fått tillökning, tre små söta kattungar fick hon. De är 10 dgr nu och mamma katt börjar tycka att de är lite jobbiga. Vi har fortfarande tre beten att göra iordning, lite sent men det är alltid nått man bara inte får till😳. De är naturligtvis de sämsta och våra köttras korsnings kvigor kommer väl till pass. De äter lite mer vad som helst, inte alls lika kräsna som mjölkraskvigorna. Man är ju oxå lite mer rädd om tillväxten på dem. Inte bra att missa och inte kunna seminera när man tänkte.