Har kantats av gräs och lite mera gräs. Just nu har jag parkerat i soffan och lyssnar på åskan som mullrar både långt bort och ibland rätt nära, 14 mm regn har det hittills kommit.  Då gräset var längst här uppe på Botans så började vi här i måndags em och blev klara på tisdag i god tid så hack och vagnar kunde rulla vidare ner till Gagnef och Robu som vi kör ihop med och fortsätta där. Kvar blev täck patrullen som fick göra det sista🙂. I går började vi på Österfors och slutade vid 23 då var silon mer än full. Gräset som behövde växa på sig hade tydligen gjort det med besked,  fick rulla det sista som var slaget i dag😀. Nu har vi en silo att fylla på Ickholmen hos kvigorna kvar, få se till att göra det illa kvickt innan det växer på sig😉. Va bra det känns med tanke på fjolåret, det är liksom ännu roligare att få in gräset. Annars är att titta till djuret ett ständigt återkommande arbetsmoment. Vi har fått hämta hem tre kvigor från samma hage med inflammerade sår ovanför och i klövspalten. Liknar klövspalts inflammation😞, tror vi kommit på varför. Vi röjde hagen i höstas och det finns en hel del ris både här och där. Tror att de sticker sig på riset och så kommer flugorna och det lilla såret blir större och större. Har flyttat djuren till en annan hage nu och hoppas att inte behöva hämta fler.