Vi kom faktiskt iväg på årets lantbruksmässa på Elmia i Jönköping. Jag, maken och äldsta barnet åkte. Lilla fröken som är 16 månader fick vara hemma med farmor, roligast för alla konstaterade vi. Vi åkte ner på tisdagen för att det skulle bli lite kortare dag på onsdagen (tar 4,5-5 timmar att köra). Jag stod i montern för SRB föreningen fram till lunch och sedan hann jag springa runt lite innan vid åkte hemåt vid kl 16 igen. Maken och sonen på 3 år hade redan gjort ett varv på förmiddagen, men det uppskattades av Edvin att titta på lite maskiner på varv nr 2 när jag följde med. Men han var rätt trött efter den dagen kan jag lova (även föräldrarna) 🙂 Men det var tråkigt att inte ha några egna djur med, år 2015 och detta år är de enda gångerna sedan 1999 som vi inte har ställt ut några djur på Elmia. Men tidsbristen är total för att hinna med något sådant nu mer.

Fina röda damer hade vi som utsikt från SRB föreningens monter.

En mycket trött Elmia besökare vid lunchtid