I dag har vi haft en lugn dag och tagit igen lite av sömnen vi förlorade midsommarnatten. I eftermiddags hade vi en kompis på besök som ville titta på korna. Alltid kul att gå runt och diskutera djuren. Innan han åkte hem var vi och tittade till gruppen med nitton kvigor, 10 – 18 månader som går på granngården. Vi stod och tittade på och kelade med kvigorna. Plötsligt när jag tittade upp fick jag syn på att det stod en hel radda barn och tittade nyfiket på oss. Det var barnbarnsbarn till gårdens ägare + kompisar som tillbringade midsommarhelgen i stugan. När vi upptäckt dem rundade de hörnet på hagen och kom närmare. De fick komma in i hagen och hälsa på kvigorna, lite blygt från båda håll till en början, men barnen blev snabbt tryggare. Jättekul att se och att kunna bidra till att ge barnens dag en extra guldkant.

SAMSUNG

Det är många keliga kvigor i gänget. Bland annat 1270Nätta. Puss på dig husse.

SAMSUNG

I går när vi kom hem efter kyrkans midsommarfirande hade vi 17 missade samtal från svärfar på mobilerna. När vi ringde upp berättade han att en av kvigorna som går i ett av hans beten råkat illa ut. Betet ligger vid en sjö med och  hon hade gått ner sig i ett surhål. Som tur var hade svärfar lyckats buda ihop folk och få upp henne igen. Hon var ok tack och lov. Klas åkte dit och freade ifrån hålet för säkerhets skull. Skönt att allt gick bra.  Alltid skönt med lyckliga slut.