Utökade sinkobetet idag. Stängslade in återväxten efter kvigskörden som togs alldeles brevid för en och en halv månad sen. Korna blev jätte glada, dom var rätt hungriga… Mycket maskrosor, mums.
Idag har det varit två kontroller här på gården. Norrmejeriers beteskontroll, som gick galant. Och sen en alldeles typisk byråkrat-kontroll. Jordbruksverket har varit och kontrollerat skifte nr 83 med den hisnande arealen av, håll i er nu!, 0,16 ha!! Dom har åkt hela vägen upp från Jönköping för att kontrollera en träda som vi putsar på 0,16 ha. Kan ni fatta?? Helt sanslöst. Dom kunde inte se den ordentligt från satelliten. Tacka fan för det, den är ju bara som en tredjedel av vår gräsmatta! Jag trodde killen skämtade med mig när han ringde igår. Men icke. Nu återstår det väl att få se om det kommer ett brev snart om att dom inte har godkänt den, eller vad det nu kan vara. Tycker annars det där med satellit bevakningen känns lite olustig…Som Saurons stora öga i Mordor i Sagan om ringen-filmerna.Humlorna är väldigt flitiga nuförtiden..