Månadens personalmöte genomfördes i måndags, då passade vi på att fira det nya rekordet i kokontrollen. Så nu är det ju bara att kämpa vidare mot nästa mål 🙂

Har haft genomgång av kokontrollresultaten på den nya gården också där hann vi med 5 månader innan körningen, så vissa saker går det inte att säga så mycket om, men andra ser man redan förbättringar på. Där är det verkligen att höja mjölkavkastningen som gäller, förra ägaren hade en helt annan inställning till detta än vi(och det är inga fel på det, man väljer så klart vilken sorts styrning man har och vilka mål som gäller).

Kört Genvägen och Individavelbedömningar med avelsrådgivaren, haft anställningsintervju och jobbat med nytt schema/planering för byte av personal osv. Känns lite rörigt just nu, men hoppas att det helt enkelt ska ordna sig med lite mer personal osv.

Heldag med veterinären med dräktighetsundersökning och fertilitetsgenomgång, avhorningar osv blev det under tisdagen.

Nu när det har lugnat ner sig ute (bara lite plöjning kvar) så har grabbarna som jobbar mest ute kunnat börja med lite reparationer (dock mest akuta som vanligt). Våran lastbilschaufför blir tyvärr sjukskriven en månad framåt, så där kommer det att försvinna en del timmar från de andra. Så vi får väl se hur mycket underhållsavdelningen hinner med framöver…