Fått en till utmärkelse den här veckan, SRB klubbens pris för årets högsta livstidsavkastning. Det fick 802 Krona, (Viken x Mörbylilla) har skrivit om henne förut eftersom att hon är en riktigt favorit. 117 682 kg ECM hade hon skrapat ihop förra året. Hon mjölkar fortfarande, men har inte seminerats igen då hon är trögmjölkad och senaste laktationen blivit smittad med staf aures tyvärr. Årsmötet för Dalarnas SRB klubb genomfördes genom Teams och det gick bra 🙂 Jag blev även vald till ordförande efter Marit Ottoson-Svensson (min mamma), som suttit i styrelsen i över 30 år och de 22 senaste åren som ordförande (!)

802 Krona

Idag inleddes ett annat projekt, vi tog över en till mjölkgård som vi har köpt. 120 kor är det plats för, som mjölkas i grop. Ca 170 ha åker. Det är 2 heltidsanställda plus en extra personal som jobbar på gården som även fortsätter för oss. Så det har varit en hel del tankeverksamhet inför detta och känns som att man inte har koll på speciellt mycket när man kommer till ett helt nytt ställe. Känner ju tex inte igen en enda ko som man är van vid i sin egen besättning. Så lite påsk kommer vi att fira, men vi vet vad vi har att göra i övrigt om man säger så… 🙂

Sommarbild på nya gården