Skaraborgs SRB-klubb hade vårträff på Korsgården, Halvfara strax norr om Götene. Familjen Borg har ett stall med en robot.

Vi hälsades välkomna av Johanna Borg och hennes pappa Curt Borg. Johanna presenterade gården.

Medans regnet härligt smattrade på taket bjöd  Christer Emanuelsson från  Dalsjöfors/KLS/Ugglarp  på hamburgare.

Katarina Eriksson, VäxaSverige gick igenom exteriör bedömning av en ko. Sedan var det tävling inför Riksmästerskapet i 4 augusti i Skövde.

Topp tre i exteriörbedömningstävlingen fr v Åsa Augustsson 2:a plats, Karin Stålnert delad tredjeplats, Malin Pellbrant första plats och Britt Lindström delad tredjeplats.

Kvällen avslutades med att ordförande Markus Lindström informerade om SRB-stämman 4-6 augusti i Skövde som klubben arrangerar.

Stort tack till familjen Borg.