Nu har jag förstått vitsen med det där att man ska vifta med ett skynke framför en tjur, för att reta upp honom! När man utfodrar tjurarna är vissa helt galna på duken som hänger för utmatningen. Dom stångar i den som besatta och frustar och fnyser, och kommer nästan igenom inredningen. Får se hur länge den hänger kvar… Idag har vi tagit in 10 kvigor, av vilka 9 ska säljas. En hade flytning…Ska kollas i morgon. Förhoppningsvis bara en sån där 5-månaders flytning, som dom kan ha ibland…Annars blir det enkel resa till Luleå (slakteriet), istället för en resa till Västerbotten. Trist i så fall. Vädret har varit riktigt skumt dom här senaste dagarna: nästan 20 grader varmt långt in på kvällarna. och riktigt hög luftfuktighet. Man får en sån där tropisk känsla, för det är ju mörkt också. Värme och mörker är vi inte van vid här uppe! Men från onsdag blir det nordanvind, då är det nog långkalsongerna fram! Brr..