Nu har det varit varmt de senaste dagarna! Vi badkrukor har till och med varit iväg och badat med barnen någon eftermiddag. Det har varit utlovat regn som inte blev så mycket som prognosen sa och vi har därmed varit i valet och kvalet om vi ska börja bevattna vallar. Men sedan igår kväll är bevattningen igång. Så att det blir lite helgnöje att förflytta bevattningsrullen.. 🙂

Gr 2 på bete, en av varje ras ställde lämpligt nog upp sig 🙂

Gödsel på vallarna är nästan färdigkörd förutom en åker, då grannarna till åkern önskade att vi körde efter midsommar då de skulle ha en fest. Sådant försöker vi ta hänsyn till- när de faktiskt ringer och frågar, även om det så klart inte är optimalt för grästillväxten. Men glada grannar är rätt viktigt också.

En hel del djurflytt den här veckan, dagarna räcker inte riktigt till ibland, men som tur är har vi anställda som kan tänka sig att jobba lite längre även dagen efter för att göra klart allting 🙂 Nästa vecka är det dags för tvätt av båda lösdriftstallarna, så det är en del planering inför det (vem som ska göra det, vem som ska hjälpa till, när ska foderbordet tvättas, när ska det strös så att det är lagom tomt innan tvätt mm)