VÄLKOMNA PÅ SRB-FÖRENINGENS VÅRMÖTE DEN 1 APRIL

Nu kan vi äntligen ses och vårmötet kommer i år att hållas på Uddetorp, Skara på förmiddagen och under eftermiddagen erbjuds studiebesök på Viken, Falköping.
Anmälan görs till maria.eriksson@srb-foreningen.se eller på 0706 – 62 67 98 senast den 24 mars. Kostnad 250 kronor. Hoppas att så många som möjligt vill vara med!

I och med att vårmötet arrangeras i samband med utställningen Avelskon i Väst finns det möjlighet att deltaga på middag på Skara Stadshotell under kvällen den 1/4. Bokning görs till Maria i samband med anmälan till vårmötet.

PROGRAM
09.30 KAFFE MED FRALLA
10.00 VÄLKOMNA – FÖRENINGEN
10.00 EMBRYOVERKSAMHETEN VÄXA – Hans Palmqvist
10.30 VÄXAS NYA DOSSHOP – Sara Wiklert Petersson
11.00 ARBETET HOS VIKINGGENETICS FRAMÅT – Per-Johan Svensson
11.30 AKTUELLT FRÅN FÖRENINGEN
12.45 LUNCH WRÅGÅRDEN, FALKÖPING
14.00 STUDIEBESÖK PÅ NÖTCENTER VIKEN, FALKÖPING
19.30 MIDDAG PÅ SKARA STADSHOTELL

Praktisk information:
På förmiddagen håller vi till i sal 8, där kaffe och fralla serveras. Gå in vid huvudentrén på Uddetorp så möter vi upp er där. Efter sista föreläsningspasset ordnar var och en med transport till lunchen och vidare till studiebesöket. Vid behov av samåkning, kontakta Maria enligt ovan.

Adress till lunchen på Wrågården: Friggeråker, 521 96 Falköping. GPS koordinater:
Lat N 58g 11`59.91* Long E 13g 35`56.19*. Restid från Uddetorp cirka 30 minuter. Från Wrågården till Viken är det mindre än en mil.
______________________________________________________________________________________________________________________________________
LADUGÅRDENSFÖRMÄNNENS RIKSFÖRBUNDS TJURDAG 31 MARS

Den 31 mars bjuder Ladugårdsförmännens Riksförbund in till TJURDAG på Örnsro, Skara med tillhörande festkväll med buffé, dansmusik och underhållning på Järnvägshotellet i Skara. För detaljerat program och anmälan – se här.