Årets sista robotskurning är fixad. Ren och fin, några dar i alla fall. Nu är det 3:e gången i rad som det går en o-ring i en spole för nedsläppning av första spenkoppen! Mycket märkligt, Delaval säger att det inte har nåt med skurningen att göra…Men jag tycker det är tämligen misstänkt, eftersom det aldrig någonsin annars har hänt. Det finns mycket luriga fel som man inte kan förklara, det är bara att acceptera. Och ibland lagar dom ju sig själv också…Sen vårt stora åsknedslag midsommar 2010, då all elektonik slogs ut, har dom inte fått modemet att funka ordentligt. Det har fungerat länge med ett speciellt modem som är dubbelkopplat på nåt vis, som jag inte begriper. Men det modemet vill Delaval ha tillbaka, det är bara på lån tills det andra börjar funka som det ska. Men trots nya modem får dom inte igång det. I går satt en kille i 6 timmar men misslyckades! Helt otroligt! T.o.m dom främsta experterna går bet. Fortsättning följer, verkar det som.
Idag blev det plusgrader och det har regnat hela dan. Alla vägar och gårdsplaner var skridskoplaner. Men nu i kväll har all is regnat bort. Nu vill vi ha SNÖ!!
Idag tändes äntligen vår vägbelysning! 🙂 🙂 🙂 Tack för det, konkursförvaltaren!