Bloggar istället för att se på hockey- det ser inte så bra ut för Luleå nu. Nåja det var ju så länge sedan Skellefteå har vunnit SM, så dom kan väl få guldet då..
Idag har jag fått tomt i spädisavdelningen. Passade på att skura där, från golv till tak. Snart börjar det fyllas på med småttingar igen. Denna bild illustrerar ganska bra om vad kalvarna tyckte om att komma ut i stora världen! Inte lätta att fånga på bild precis..
Jag var till läkaren med mitt öga i tisdags. Det ville inte sluta rinna.. Men det var bara ett litet sår, gnistan från rondellen hade bara studsat. Och läkaren var inte ett dugg förmanande som jag hade väntat, utan sa att man kan få gnistor i ögonen även om man har skyddsglasögon. Dom kan ju studsa i omgivningen.. Just det! 😉 Fick en salva och det blev genast mycket bättre. Ser fortfarande lite suddigt. Jag blev ändå så pass bra att jag vågade köra ner till Västerbottens koklubbs årsmöte igår. Vi besökte Jon Stenvall i Drängsmark norr om Skellefteå. (Ja, det kom nån hockeygliring..). En gård med ett 60 tal kor, huvudsakligen Holstein, och en blå robot. Sen var det lunch och årsmöte och jag fick också berätta lite om vad vi sysslar med i SRB-föreningen. Skickade också en önskan om att dom skulle ordna en utställning som vi här uppifrån kunde få komma på. Det skulle vara så himla roligt att få åka på någon annans! Då skulle vi kunna turas om och köra vartannat år. Så vi får se. Det är ju naturligtvis mycket jobb, men det är kul.
Väl hemma hade det kommit ett kul brev från Viking: dom vill köpa tjurkalven som besiktades i början på månaden! Hurra!
Idag har det regnat hela dan. Också hurra! Betyder att snön smälter fortare. Grått och trist är det dock, men det gör inget.
Träningen med korna går bra. Sonen är flitig och hjälper mig. 🙂