I väntan på vårbruket drog vi igång skurning av tjurstallet i onsdags. Färdigt idag. Fint va?!Idag tömde vi dessutom den ena halmbädden och skurade den. Dessutom har maken haft huvudbry med fylltömmaren, som inte har fungerat på två dar. Befarat motorhaveri har efter mycket om och men konstaterats lagerhaveri. Förhoppningsvis nytt lager från Finland i morgon. Fördel med att bo nära Finland, med lite större utbud ibland. Har handskottat från silon. Jobbigt. Typiskt nog har vi skyndat med att göra av med kobalarna innan sommaren. Men idag tog vi en 1:a skördsbal (Tur att du inte hämtat dom än, Veronica!) för att dryga ut. Tog ändå en timme att skotta… Hoppas, hoppas dom får det fixat i morgon.Och nu ikväll kom detta ekipage! Har köpt en L50 ända från Skåne och på vägen förbi Örebro plockades några halmbalar med! Hiskeligt stora balar. 500 kgs. Så nu klarar vi oss till hösten, när priserna, förhoppningsvis, blir mer normala. Nu måste vi alla börja övningsköra, så vi lär oss köra midjestyrt. Sist jag gjorde det var i Australien för 25 år sen, och det var en jordbrukstraktor… 🙂