Holsteinföreningen, SRB-Föreningen samt Rasklubbarna i Skaraborg, Koklubbarna i Väst tillsammans med Uddetorps Naturbruksskola inbjuder till utställningen Avelskon i Väst 3–4 april 2020

Utställningen är öppen för alla medlemmar inom rasföreningarna för SRB-AY, Holstein och Jersey samt ungdomsklubbarna i landet. Exteriörklasser, besättningsklass, klubbklass, showmanship
Domare för alla raser och showmanship är Samuel Wake från England

Preliminärt program: kl 9.30 Showmanship
kl 11.00 SRB-AY
kl 13.00 Bedömning Jersey
kl 14.00 Bedömning Holstein
kl 16.30 Avslut

OBS! Alla djur stannar kvar till utställningen är slut

Tävla om prispengar till Champion korna!
Djuren skall vara stamboksberättigade och med i kokontroll, SÄL (säker livdjurshandel rekommenderas), besättningar som inte är med kontaktar Gunilla Blomqvist 010–4710423 eller Sandra Gustavsson 010-4710147 för info om vad som gäller, får ej komma från besättningar med smittsam hosta, diarré eller annan smittsam sjukdom.

Anmälningsavgiften är 1–2 kor 400 kr/ ko, kor därutöver i samma ras 200 kr/ko och 200kr/ kviga även om den också tävlar i showmanship. Anmälningsblanketter, intyg om hälsoläget i besättningen och regler för smittskydd kan skrivas ut här:

Anmälningsblankett

Regler för smittskydd

Etiska regler/ intyg om hälsoläge

Anmälan senast 13 Mars 2020

Holstein, Jersey och showmanship: Holstein Föreningen Gill Zeilon Daggstigen 2, 598 71 Södra Vi, e-mail: gill.zeilon@telia.com

SRB-AY och showmanship: SRB-föreningen Maria Eriksson Råby 2003, 242 92 Hörby, e-mail: maria.eriksson@srb-foreningen.se

Vid frågor: SRB-AY: Maria Eriksson 0706-62 67 98, Holstein och Jersey: Gill Zeilon 070-548 19 33, Showmanship: Eva Krijger 0709-11 66 01 mail: koeva16@hotmail.com

Fredag kl.19.30 Gemensam middag på Jula hotell 225kr/ person exkl. dryck. Ring och boka själv på 0511–310000, uppge kod: AVELSKON. Bokar du även boende här med den koden är priserna:
enkelrum 950kr, dubbel 1150kr, 3-bädd 1300kr och 4-bädd 1450kr. Inklusive frukost. Dessa priser gäller fram till den 15/3.

Förslag på andra boende:
Skara Stadshotell 0511-240 50, Brunsbo Gästgiveri 0511-177 10